توردو

رسانه گردشگری ایران و جهان

توردو

رسانه گردشگری ایران و جهان

  • ۱
  • ۰

Orbital Assembly Space Hotel Tour

تور لوکس در هتل فضایی وویجر که توسط شرکت «Orbital Assembly» برای شهروندان عادی ارائه میشود. این کمپانی آمریکایی که در زمینه صنعت فضایی فعالیت دارد که به لطف رویاهای ایلان ماسک و پیشرفت‌های اخیر اسپیس ایکس و کاهش هزینه سفرهای فضایی، قصد ساخت یک ایستگاه فضایی خیلی بزرگ دایره‌ای با قطر 212 متر در فضا بسازد. ساخت و ساز این هتل با استفاده از ربات‌های نیمه خودران با کنترل از راه دور انجام می‌شود.

این هتل سرگرمی‌های متنوعی را برای بازدیدکنندگان درنظر دارد و همچنین تجربه یک اقامت لوکس را برای مسافران ایجاد می‌کند. به گفته مدیرعامل این شرکت افراد در این هتل با غذاهای باکیفیتی روبه‌رو می‌شوند.

تور لوکس برای هتل فضایی وویجر

هزینه این تور لوکس در هتل فضایی وویجر

تور 30 روز اقامت، پرواز رفت و برگشت با موشک، همراه با غذاهای مخصوص و مخلفات کامل برای توریست‌های فضایی فراهم می‌کند. قیمت این سفر لوکس فقط 58 میلیون ناقابل است البته به دلار! که به عبارتی برای هر یک نفر ایرانی «به نرخ دلار حدودا 40 هزار تومان» مبلغ 2 تریلیون و 320 میلیارد تومان قیمت این تور رویایی است.

 

«شما در این هتل به غذاهای سرآشپزهای مطرح دسترسی خواهید داشت. زمانی که برای رفتن به یک مقصد حاضر به پرداخت 58 میلیون دلار هزینه باشید، مسلما نمی‌خواهید همبرگر و سیب‌زمینی سرخ کرده بخورید. علاوه بر این، برای شما کنسرت خوانندگان مطرحی مانند استینگ را درنظر می‌گیریم که بخشی از یک پکیج سرگرمی محسوب می‌شود.»

تامین آب برای هتل فضایی وویجر

آبی که از زمین به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شود باید ارتفاعی 400 کیلومتری از زمین را طی کند که قیمت هر لیترآن برای سازمان های فضایی بین المللی حدود 4500 دلار است. به این ترتیب آب ماده بسیار ارزشمندی در فضا به حساب می آید. به دلیل نایاب و گران بودن قیمت آب در فضا، بعد از پرتاب اولین ایستگاه های فضایی، بررسی تصفیه و بازیافت آب در فضا در برنامه کار فضانوردان قرار گرفت. آن ها تا به امروز تلاش می کنند این کار را از طریق سامانه ‌های پیشرفته‌ ای انجام دهند، در حال حاضر پیشرفته ‌ترین سامانه بازیافت آب در ایستگاه فضایی بین ‌المللی وجود دارد.

هتل فضایی وویجر

این کمپانی می‌خواهد در سال 2026 ساخت VSS را در فضا آغاز کند، با این حال ابتدا یک «حلقه جاذبه» 40 متری در مدار می‌سازد تا عملکرد ابزارهای ساخت و ساز رباتیک نیمه خودران اثبات شود. هزینه ساخت این هتل فضایی ده‌ها میلیارد دلار خواهد بود، با این حال هزینه کمتری نسبت به ایستگاه فضایی بین‌المللی روی دست سازندگان خواهد گذاشت. هزینه ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک به 150 میلیارد دلار بوده و می‌تواند میزبان 7 نفر باشد. با وجود هزینه بالای ساخت، هتل وویجر می‌تواند سالانه میلیاردها دلار درآمد داشته باشد.

منبع: توردو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی